Health2Work een gezonde, duurzame en circulaire wereld
2 mei 2023
health2work

Op het gebied van ergonomie in Nederland en België is Health2Work één van de grootste spelers met als doel het adviseren over en verzorgen van gezonde en efficiënte werkomgevingen. Bij Health2Work gaat het altijd over gezond en efficiënt werken en volop energie hebben om in je werkomgeving optimaal te presteren.

In 2006 werd Health2Work opgericht door Douwe Jan Boersma (algemeen directeur) en Floris Lindeman (commercieel directeur). Een bedrijf dat voorzag in de behoefte aan gezonde en efficiënte werkplekken was er nog niet in Nederland. Het concept sloeg aan en Health2Work kende in korte tijd een behoorlijke groei. Al snel werd het kantoor verplaatst naar een kantoorpand in Surhuisterveen te Friesland en in 2016 werd Health2Work uitgebreid met een vestiging in Blaricum en Gentbrugge, België.

In 2019 sloeg Douwe Jan een nieuwe weg in met OPNIEUW! , een bedrijf dat op sociaal-maatschappelijk verantwoorde wijze circulaire en duurzame (kantoor) producten ontwikkelt en produceert. Heine de Bruin heeft zijn functie als algemeen directeur overgenomen. Anno 2019 telt Health2Work ongeveer 65 gedreven collega’s die in Nederland en België gezondere werkplekken realiseren.

Health2Work zet zich in voor een gezonde, duurzame én circulaire wereld. Samen voor een gezonde én duurzame wereld. Duurzaamheid en circulariteit zijn dagelijkse thema’s bij Health2Work. Zo worden er onder andere materialen gerecycled en hergebruikt, zowel bij de klanten als in de interne organisatie maar Health2Work doet nog veel meer op het gebied van duurzaamheid.

Sinds 2015 is Health2Work klant bij DKM Solutions en is er nu gekozen voor het inzetten van refurbished kantoorprinters die bijdragen aan de circulaire economie. Door te kiezen voor refurbished printers, worden er producten gebruikt die anders weggegooid zouden worden en mogelijk op een stortplaats terecht zouden komen. Dit vermindert niet alleen de hoeveelheid afval, maar verlengt ook de levensduur van het product en voorkomt dat er nieuwe grondstoffen nodig zijn om nieuwe kantoorprinters te produceren.

Met het aanschaffen van refurbished kantoorapparatuur wordt ook de vraag gestimuleerd naar circulaire producten en diensten, waardoor er een markt wordt gecreëerd voor hergebruik en recycling vertelt directeur Patrick Hendriks directeur van DKM Solutions.  Dit kan leiden tot meer investeringen in duurzame technologieën en processen die nodig zijn voor een succesvolle circulaire economie. Wij zijn bijzonder trots dat Health2Work de samenwerking met ons is aangegaan op het gebied van duurzaamheid en circulariteit.