Klant aan het woord | R&M Forwarding
3 mei 2022
dkm solutions blog header rm forwarding

DKM Solutions bestaat dit jaar 10 jaar. In de serie ‘Klant aan het woord’ vertellen onze klanten waarom zij voor DKM Solutions hebben gekozen en hoe onze systemen ze altijd uit de brand helpen.

“With great power comes great responsibility.”

[Spiderman]

Aan het woord: Jordy van Seters | R&M Forwarding
Klant sinds: 2012

Even voorstellen

Jordy: “Wij verzorgen de op- en overslag van fruit van buiten Europa. Wij bieden een compleet pakket van diensten aan: van transport tot douaneafwikkeling en van opslag tot kwaliteitscontroles. Wij regelen eigenlijk alles van A tot Z voor onze klanten, zo snel en efficiënt mogelijk.”

“In 2005 richtten Rien van Beek en Mark van der Slik R&M Forwarding op. Ze zijn klein begonnen en inmiddels zijn we flink gegroeid. Binnenkort worden onze twee locaties in Schiedam en Ridderkerk zelfs samengevoegd in één groot nieuw warehouse op Nieuw-Reijerwaard”, vertelt Jordy trots.

Hoe kwam DKM Solutions op jullie pad?

“Voordat Patrick DKM Solutions begon raakten Mark en hij al met elkaar in contact. Toen wij een printer nodig hadden heeft Patrick ons geadviseerd en een offerte achtergelaten. Inmiddels hebben we dus al 10 jaar een relatie met DKM Solutions in combinatie met Toshiba Services”, zegt Jordy.

Welke superhelden staan bij jullie op kantoor?

Jordy: “Bij ons op kantoor staan twee grote e-STUDIO 3515AC printers. Daarnaast hebben we een aantal e-STUDIO287CS printers in onze loods & loodskantoren. In ons magazijn staan twee grote zwart-wit units en een aantal Toshiba labelprinters. Met het oog op de toekomst hebben we nog veel meer printers nodig. Patrick helpt ons daar gelukkig bij. Hij gaat de print-kopie-scan faciliteiten voor ons nieuwe pand op Nieuw-Reijerwaard inrichten.”

“Het moet gewoon goed en snel geregeld worden en dat doet Patrick. Hij begrijpt ons”

[Jordy van Seters]

Waarmee ontzorgd DKM Solutions jullie?

“Er komt veel papierwerk kijken bij ons werk. Op een drukke dag printen wij alleen al op één kantoor tot wel 1000 pagina’s. Veel gaat tegenwoordig digitaal, maar omdat wij te maken hebben met douanezaken moeten wij ook een papieren dossier aanleggen. Nadat wij in de betreffende systemen alles hebben aangegeven, moeten wij deze documenten en alle e-mailverkeer printen voor het dossier. Samen met de officiële douanedocumenten met alle stempels en handtekeningen worden al deze papieren voor 7 jaar opgeborgen. Zonder printers zijn wij dus nergens”, vertelt Jordy.

Wanneer kwam Patrick to the rescue?

Jordy: “Stel dat de printer aangeeft dat er onderhoud nodig is of een foutcode meldt, dan bel ik Patrick op. Hij neemt dan altijd direct actie. Indien nodig zorgt hij dat de servicemonteur zo snel mogelijk voor de deur staat of hij zorgt voor een vervangende printer. Indien het nodig is dat wij schakelen met Toshiba, dan geeft hij ons altijd het juiste nummer door, zodat we direct de juiste persoon te spreken krijgen. Patrick is 24/7 bereikbaar en altijd klaar om te helpen.”

Wat vinden jullie super aan DKM Solutions?

“Patrick is een vriendelijke man waardoor het contact laagdrempelig is, dat vinden wij heel belangrijk. Na 10 jaar kennen we elkaar inmiddels goed. Hij heeft net als ons een no-nonsense mentaliteit. Het moet gewoon goed en snel geregeld worden en dat doet Patrick. Hij is altijd te bereiken en we kunnen altijd bij hem terecht. Eén aanspreekpunt is voor ons heel fijn. Het moet allemaal snel in onze branche, zeker aangezien wij met fruit werken. Als wij Patrick bellen dan wordt het gewoon geregeld. Patrick begrijpt ons”, besluit Jordy tevreden.

impressie nieuw warehouse rm forwarding 1